View Single Post
Endelig noen som belyste dette her som jeg har grublet på så altfor mange ganger. Erfaringsmessig så funker vennskap dårlig dersom det er mye bruk av dop, og eventuelt festing. Jeg kan med hånden på hjertet si at det er ikke mange "venner" som jeg har blitt kjent med igjennom vår felles hobby dopen og stukinga som jeg holder en knapp på. Det er sikkert andre her inne som har bedre erfaringer rundt dette enn meg, men jeg har faktisk aldri møtt så mange råtne mennesker som på den tiden jeg har brukt (i hovedsak pepper).

Jeg har møtt endel mennesker som jeg virkelig har hatt det kjempemorsomt sammen med, og gjerne hengt sammen med i flere dager. Men i bunn og grunn så er ikke dette mennesker som jeg vil karakterisere som ordentlige venner.

Det skjer mye når man henger i miljø hvor det brukes mye, det prates mye, lyves mye, baksnakkes mye, manipuleres mye, bøffes gjerne mye, og etterhvert hvis bruken tar litt overhånd, så blir noen gjerne paranoide, og begynner å mistenke "vennene" sine...Funker en stund, men jeg fikk nok, og brøyt stort sett med alle rundt meg som brukte dop. Det er iallefall ikke mennesker som jeg stoler på.