View Single Post
pWnani:

HPPD gir visuelle forstyrrelser, man blir ikke tura i hodet. Så jeg klarte å ha ordentlige samtaler, men den sosiale angsten og følelsen av å være gal gjorde jo at jeg nok hadde problemer likevel. Men ikke noe mer enn andre mennesker med angst har, og de er det mange av. Det var det å gå ute og ferdes blant folk som var vanskeligst.

Når det gjelder tanker ble de veldig påvirket. Selv om jeg ikke i praksis var tura, gikk jeg hele tiden og "simulerte" syretripp i hodet mitt, jeg skrev en ting eller to om dette i det opprinnelige innlegget. Jeg hadde store problemer med å tenke på noe annet enn tilstanden jeg hadde havnet i, og psykedelia-relaterte ting. Men likevel, mine foreldre skjønte aldri noe, jeg klarte å skjule det for de jeg ikke ville skulle vite det, for å si det sånn.

Jeg oppdaget syre sommeren før, og spiste det gjennomsnittelig en gang i uken i et halvt år. Altså maks 25 tripper, men da sjeldent med mer enn en ukes mellomrom. I tillegg er jeg nok sterkt disponert for sånne ting, for som jeg også har nevnt før har jeg opplevd sterke psykiske bivirkninger av både speed og e-bruk. Jeg kjenner folk som har spist mange hundre biter uten å oppleve snev av lignende opplevelser.

Jeg ville ikke bekymret meg hvis jeg var deg. Lever du et godt liv uten de aller største bekymringene, har et godt selvbilde og er klar for en tur, da ligger jo forholdene til rette. Men syre er jo ikke noe å spøke med, og går du rundt og er redd for å trippe er det kanskje ikke den beste idéen. Men selv blandt de som har en sårbar psyke og som opplever syre som skremmende, er det nok ikke så mange som utvikler "full-blown" HPPD. Men man kan aldri vite, les litt på forumet på HPPD Online, det er mye å lære der.. Men igjen, det er kanskje ikke så lurt å tenke altfor mye på sånne ting hvis du planlegger å spise de Crusty'ene snart

Det eneste jeg angrer på (dvs. ikke angrer, men hadde gjort annerledes hvis jeg skulle valgt igjen), er at jeg ikke tok én bit årlig i 25 år istedenfor hele kvota mi på et halvt år..
Sist endret av xtapolapocetl; 21. mars 2006 kl. 21:49. Grunn: leif