View Single Post
Slik er det:

Jeg ønsker å komme til tannlegen fortest mulig og følger opp alle anbefalinger tannlegen gir meg. Som å benytte bakteriedrepende munnskyll.
Det er fastlegen min jeg har fått utskrevet Paralgin Forte av, ikke min tannlege da hun ikke ønsker å gjøre dette uansett hvor sterke smertene er. Går nå daglig på 5-6 Paralgin Forte.

Slik ser jeg det: Smerter er smerter.

Er for tiden innlagt på psykiatrisk institusjon hvor de også gir meg Paralgin Forte sammen med Paracet.
I løpet av den siste tannlegetimen så viste seg også at jeg "kun" hadde 2 hull på høyre side av munnen (men selvfølgelig langt flere ellers i munnen), men den var svært betent. Tannlegen mistenker derfor at hovedårsaken til smertene er betennelse. Har også en del betennelser på forsiden av tennene.

Nå som jeg ikke kan ta Ibux eller noen NSAIDs så er en blanding av Paracet og opptil Maksdose Paralgin Forte forsvarlig. Eller er det mer forsvarlig å la en pasient gå i opptil ett år med konstante tannsmerter?
Har man opparbeidet toleranse for Paralgin Forte og Kodein generelt så vil jeg faktisk gå så langt som å påstå at man skal gå over til Morfin i form av Dolcontin. Er nok mange som er uenige her. Men min mening er at tilfredsstillende smertebehandling skal være første prioritert. Og her kommer fylkeslegen inn (om jeg ikke tar feil).

Men jeg vil selvfølgelig kontakte Tannlegeforeningens Klagenevnd dersom jeg ikke kommer noen vei med Fylkeslegen iallefall.
Sist endret av Defending; 19. oktober 2019 kl. 19:11.