View Single Post
Sitat av atom Vis innlegg
Aha, da skjønner jeg. Det gir mening 😅

I utgangspunktet trekker den røyken og lukta seg godt inni alt av stoff og tekstiler (seter, tak/gulvtrekk etc). Rutene vaskes med vann med salmiakk. Seter og tekstiler bør renses for best resultat. Det er veldig avhengig av hvordan du har røyka i bilen, om det er med alle rutene lukket, eller om det er utelukkende i fart med vindu åpent og siggen tett oppi vinduet mellom trekkene.

Du kommer nok langt med en rens av seter og dørtrekk + overflatevask på harde flater. Pass på hvilke midler du eventuelt bruker på de forskjellige interiørdelene så det ikke blir stygt eller i verste fall ødelagt.

Wunderbaum var nevnt tidligere, og det funker til en viss grad (om man fikser den lukta da). Friskduft kommer uansett etter vask. Det finnes ulike produkter for seterens/vask med og uten lukt.

Eller så tar du bare en sigg før dere setter dere i bilen så han tror det lukter av deg 😅
Vis hele sitatet...
Mhm.. Det er mulig jeg overdriver litt da, for som sagt har ikke bilen blitt røyka i så lenge. Det har aldri ligget sneiper i den og slike ting. Ruta har alltid vært nede når jeg har røyka. Han jeg kjøpte bilen av for ca 2 år siden hadde røyka weed i den ganske ofte og den lukta kjente jeg ikke etter at han rengjorde den ordentlig. Har satt to skåler med eddik i den nå, så satser jeg på at det gjør susen til jeg skal hente bror i kveld.