View Single Post
Sitat av Gloss Vis innlegg
Jeg syntes rett og slett det er litt synd når folk kun har et funksjonelt syn på kosthold og glemmer nytelse
Håper dere bruker litt løk/hvitløk, kanskje litt vin og f.eks litt urter når dere tilbreder alt det kjøttet
Og kanskje unner dere et lite glass vin eller en øl til alt det "deilige" kjøttet
Vis hele sitatet...
Jeg kan si meg enig i at det ikke er feil å nye av og til. For meg har godt marmorert kjøtt, litt saltet, blitt rene festmåltidet. Jeg nyter det hver jævla gang jeg spiser det, selv om det er den 7.ende dagen på rad. Jeg spør meg selv jevnlig om hvordan dette er mulig men det er faktisk det. Smaksløkene har en morsom tendens til å avvende seg behovet for sterkt krydret mat o.l. Ikke at jeg ikke liker urter og diverse løkvekster, men jeg synes det er merkverdig hvor lett det er å tilfredsstille seg med svært enkel kost, så lenge det smaker godt og metter. En dram whisky etter et særdeles fettholdig måltid er ei å forakte.

Hvis jeg utelukkende fokuserer på nytelse i form av smak går det gjerne i iskrem, sjokolade, vingummi og diverse kake og gjærbakst. Men denne maten har en nedside, en slags hang-over som kan være søvndyssende og sløvende. Er det på kvelden så greit nok, da skal man sove uansett, men kjipt å redusere energinivåene jevnlig bare for å få en dopamin boost.
Sist endret av andlov5000; 12. september 2021 kl. 21:05.