View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
For å være ærlig med deg, så tror jeg du skjønner godt hva løsningen er på dette problemet.
Du må slutte å ta rusmidler hvis du skal bo der du bor.
Ja, jeg er enig med deg at det er for mye stigma rundt narkomane og rus, men det betyr likevel ikke at moren til disse barna skal eller må akseptere at barna skal bo i samme hus med en som driver med rusmidler. For all del Tom, du er ressurssterk, men nå er det slik at det er større sjanse for å havne på kjøret om man driver med rus for de aller fleste. Det betyr ikke at narkomane er søppel, eller noe slikt. Det er bare bedre å holde seg unna.. for de aller fleste. Det er unntak, selvfølgelig.
Har du ikke regelrett løyet til moren, og de aller fleste om at du har ruset deg med barna tilstede?

Tom, du får ikke endret hele verden eller hva alle andre syntes om bruk av rusmidler. Jeg er 100% for mere åpenhet og mindre stigmatisering, men jeg håper du også skjønner hvorfor moren reagerer som hun gjør.
Det virker som du legger deg ganske flat i meldingen, men jeg ville droppet å si "spiller rullett med barna dine" og lignende.

Du skriver også at "alle vil involveres" på grunn av noe HUN gjør.
Har du tenkt på at i det øyeblikket du valgte å skyte heroin på tv, så involverte du også alle på en måte?
Tror du ikke at for eksempel vennene til denne moren fikk med seg dette? Kollegaene hennes? Folk prater, og da setter du også hun i en vanskelig posisjon.

Og det med at hun ikke har merket noe før et halvt år etter det klippet ble laget osv, vel, hun har jo faktisk fått slengt i trynet at hun har blitt løyet til såpass lenge.

Og med dette innlegget, så vil jeg påpeke at jeg ikke tar noen side i saken. Vet ikke hvem eller hvordan hun er, eller noen andre som er nevnt. Jeg bare håper du innser hvorfor en mor vil holde barna sine unna rusmidler så langt det lar seg gjøre. Og det må respekteres. Det handler ikke bare om deg, Tom, når du bor sammen med lett påvirkelige unge barn.