View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg mener absolutt ikke at du skal kutte kontakt. Det er fint at du vil tilby hjelp også, så lenge du ikke tar det på dine skuldre å få ham til å ta imot den hjelpen. Det er til syvende og sist hans valg. Ofte er det viktigste man gjør bare å støtte, og for å klare det må man parallelt sette noen grenser og ivareta egne behov også. Å snakke med en profesjonell om hva din rolle skal være i dette høres ut som en veldig god idé.

Lykke til, og ta vare på deg selv
Vis hele sitatet...
Jeg vet så klart at det er hans valg men jeg ønsker å dytte han litt i riktig retning ettersom han er helt på villspor. Føler dette bare er håpløst og at jeg er maktesløs. Får ikke tak i han, ingen vet hvor han er. Har skjedd flere ganger de siste årene at han finner på slikt.

Tenkte kanskje å ringe familievernkontoret i morgen, men vet ikke helt hva jeg skal si eller gjøre. Har som sagt tidligere gått i terapi i mange år men føler ikke dette er grunnlag nok til å gå til legen for å få psykologhenvisning igjen. Har et behov for å snakke om dette med noen men tror mine søsken begynner å bli litt lei masinga og dessuten klarer jeg ikke si alt jeg føler eller tenker til de heller.

Jeg har bare en så ekkel magefølelse. Redd for at kroppen hans snart ikke takler mer.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver. Prøvde i 10+ år å få pappa til å slutte å drikke før jeg bestemte meg for å introdusere han for cannabis. Han var veldig skeptisk, men bestemte seg for å prøve. Det skjedde ganske umiddelbart at trangen til å drikke alkohol forsvant. Nå røyker han kanskje 0,5g om dagen og fungerer helt fint sosialt og på jobb. Det er helt sinnsykt at dette fungerte så bra der år med terapi ikke førte noe sted.

At cannabis ikke er et tilbud innenfor psykiatrien og rusbehandling begriper jeg ikke. Det finnes mange rapporter som beskriver gode erfaringer med cannabis som substitutt for alkohol.
Vis hele sitatet...
Det er håpløst, han vil knapt ta en paracet når han har hodeverk. Alkoholen er viktigste og beste i livet hans og han kommer aldri til å erstatte det med noe annet. Da er det større sjanse for at han vil delta på et religiøst AA-møte, og mannen er så lite religiøs som du får det....
Sist endret av Medusa; 11. november 2020 kl. 18:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.