View Single Post
@TopFuel: Er vel en del som har klaget på HET 3012, så jeg tror jeg hadde styrt unna den.

Når det gjelder SFP så har jeg kun erfaring med den du linker til fra fs.com, men så langt ser den ut til å fungere prikkfritt (i en Cisco SG300 switch).

RB3011 er nok et trygt valg, er jo flere som har fått det til med den. CCR1009 er heftig (og derfor litt kult), men antakelig overkill for de aller fleste hjemmebrukere.

Sånn ellers så fikk jeg et merkelig problem i dag. Jeg har to dekodere, og den ene av disse ville plutselig ikke vise hverken opptak eller programarkiv på enkelte kanaler (TV3 og MAX, bl.a). Den andre dekoderen fungerte helt fint. Det som måtte til for å fikse dekoder 1, var en reset til fabrikkinnstillingene. Da fungerte den som den skulle igjen. Det som ble nullstilt var i praksis bare default dekodervolum og overscan. På denne dekoderen fungerer av en eller annen grunn også kanalsortering, og den kom også tilbake selv etter denne reseten. Den andre dekoderen nekter å huske kanalsortering. Innstillingene for opptaksbuffer er felles for begge dekoderne, og ble også husket.

Tror Altibox har noen snags å jobbe med fremdeles, selv om vi som har egne systemer ikke kan vite med sikkerhet om eventuelle problemer skyldes vårt utstyr eller bugs hos Altibox.