View Single Post
Hei. Først vil jeg bare takke alle nettverks guruer for at denne tråden finnes. Har selv brukt verdifull info i denne tråden for å kvitte meg med den bedritene Zyxel hjemmesentralen som ikke leverer hastigheten som er tilgjengelig. Og det er jeg takknemlig for

Har nettopp fått Nye Altibox TV løsningen og mitt tidligere oppsett fungerer ikke lenger. Det bestod av ASUS RT-AC68U (Merlin firmware) tilkoblet etter fiber converter. Dette oppsettet har fungert knirkefritt i flere år nå takket være dere. Får internet til å virke gjennom VLAN 102, men ikke TV.

Jeg er dessverre ikke god nok på nettverk til å løse dette selv, så håper dere kan komme med noen tips. Har lest gjennom de siste sidene i denne tråden flere ganger uten å bli noe klokere om oppsettet på ASUS´n. Det jeg sliter mest med å forstå er hvordan jeg forteller ASUS routeren hvor den skal route hvilken trafikk.

Er det mulig å få denne ASUS routeren til å fungere med den nye løsningen? Eller må jeg belage meg på innkjøp av annet utstyr? Tar gjerne imot tips om hva jeg evt. trenger.