Tråd: Dugnad...
View Single Post
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Nei, det er common sense faktisk, det er ingen som dømmer de som har begrensninger.
Men det er også ganske common sense å forstå at brorparten av folk som ikke møter opp er 100% kapable til å faktisk bidra, du sitter og leter etter den ene som det feiler noe.
Folk vet hvem hverandre er i borettslag, det bor ikke 2000 stykker der
Vis hele sitatet...
Du har missforstått poenget mitt. Det er ikke jeg som må lete etter den ene som feiler noe, det er jo du. Det er jo du som står der ved grillen å skal nekte de møkkafolka som du har lagt for hat.

Nå er jeg veldig spent på hvordan du skal forklare din oppførsel til ditt barn på 4-5-6 år som står ved siden av deg ved grillen. Som står og ser på at du nekter denne personen å bli med. Damen du prøver å nekte er syk, men det er ikke slik som vises utad, dette får du og din sønn tilfeldigvis høre senere ved grillen. Det er da du klapper din sønn på skuldrene og sier: Dette var sunn fornuft, min sønn.

Har ingen problemer med å se at det er folk som faktisk er i stand til å bidra som ikke bidrar, i og med at det er valgfritt så må en nesten forvente at det ikke er folk som stiller. Kan jo sammenlignes med en arbeidsplass hvor arbeidsgiver gir ut lønn om en stiller på jobb eller ei.

I Ammerudlia borettslag f.eks er det 984 leiligheter. Vil tro det er over 2000 mennesker der totalt. Nei, og det er ikke slik at alle i ett borettslag nødvendigvis kjenner hverandre. Mange har vel stort sett fult opp med sitt. Her skulle du virkelig få kjørt deg med "kontrollen" din ved grillen

Sitat av Batabusa Vis innlegg
For reals? Nå kverulerer du bare. Det er det vel bare å kommunisere, er du sjuk, så er du sjuk. Da er det bare å KOMMUNISERE dette.

Det er ingen her i tråden som i det hele tatt har påstått at en syk person bør stille til dugnad. Likevel fortsetter du å mase om dette med å DOKUMENTERE grunnen til at du ikke stiller !?
Vis hele sitatet...
Nei, dette har noe med oppførsel å gjøre. Er det normal oppførsel for deg å hate en person og kalle han for møkkamann FØR du i det hele tatt har sett han, fordi han ikke møtte opp på noe frivillig som du hadde satt opp?
Sist endret av Jens1; 14. juni 2017 kl. 07:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.