Tråd: Dugnad...
View Single Post
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Da misforsto jeg deg litt. Men allikevel. Hvor vanskelig er det å bære løv eller koste en innkjørsel?

Og ja, man kan som du sier jobbe med noe annet, tjene penger og bruke pengene på å få utført dette arbeidet. Men da bruker man penger man har tjent. Det er ikke å spare penger. Poenget med en dugnad er at folk gjerne vil ha det fint rundt seg, og bruke pengene sine på andre ting.
Vis hele sitatet...
Ikke missforstå meg her. Ser for meg at dugnad kan være en god sak for nabolaget, for det sosiale. Men da kan de heller finne en annen form for aktivitet for å smøre det sosiale behovet og samholdet i nabolaget med. Grilling eller hva det måtte være, for de som ønsker. Så blir det litt mer "frivillig".

En ser jo en gjenganger i tråden her. Folk blir irritert når folk ikke stiller, da blir det mer arbeid som de sier. Ser på en som en lat slask faen, dette ut i fra en dag i året, hva i alle dager? Truer med at en ikke får burger? Hvilken oppførsel er dette å komme med? Er du ikke med på dugnad kan du dra til h.....e.