Tråd: Dugnad...
View Single Post
Sitat av Jens1 Vis innlegg
Det her er jo rett og slett tull. Det arbeidet dugnadsfolket utfører på 5 timer gjør en som arbeider med det daglig på 1-2 timer. Stort sett de fleste jobber overtid i løpet av ett år. Hvis en heller skyter inn inntjeningen av disse 5 overtidstimene på å få utført arbeid som skal utføres innenfor den normale arbeidstiden sliter jeg med å se at en sparer så mye penger.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hva slags dugnader du har vært med på, men min erfaring med dugnad er at folk står på og faktisk arbeider. Til og med på en slapp dugnad er kalkuleringen din mildt sagt latterlig. Én vaktmester får ikke unnagjort 50 arbeidstimer fra vanlige folk på 1-2 timer. Dugnadsarbeid er for det meste enkle arbeidsoppgaver som hvem som helst kan gjøre. Du blir ikke 25-50 ganger mer effektiv til å utføre slikt arbeid fordi du jobber som vaktmester. Snakk om å prate tull.

At folk jobber overtid og i teorien kunne brukt de pengene på å betale seg ut av dugnaden er beside the point. Ja, hvis du har ekstra penger, så kan du bruke det på en vaktmestertjeneste. Men man kan også spare de pengene hvis man arrangerer en dugnad. Om pengene kommer fra overtid eller ikke spiller jo ingen rolle. Man sparer penger på dugnad uansett.
Sist endret av mentalmelt; 10. juni 2017 kl. 12:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.