View Single Post
Do Not Conform
oriento's Avatar
Trådstarter
81
Sitat av Relevant Vis innlegg
Blodtyper varierer i antall mennesker pr. type i forskjellige land, men ingen kan ta en blodprøve av deg å konstantere med at du er norsk, vi har alle de forskjellige blodtypene her også.
Vis hele sitatet...
Eksaktemondo! Blir sliten av å bruke masse tid og krefter på å "undervise" folk før jeg får debaten på det nivået jeg håpet den skulle være på her.. Norsk blod my ass! finnes ikke engang noe som heter norsk DNA. Så det sporer av med tanke på det jeg ønsket å ha en åpen samtale om her, der man ikke drar inn fiktive blodtyper, hudfarge eller fødselsted... eller sau og hund. Har ingenting for seg det

Sitat av belisarius Vis innlegg
Nordmann er både en identitet og en etnisitet, så om du ikke har lange røtter i Norge kan du aldri bli nordmann. Du kan derimot bli norsk, om vi skal kalle det det. .
Vis hele sitatet...
Tror dette like forvirrende for dere norsk nordmenn som meg, nordmann norsk dere er jo ikke neige dere imellom engang..

Sitat av Prblmvksn Vis innlegg
Det er forskjell på norsk og nordmann. Norsk blir du aldri. Det er oss som har norsk blod.
Vis hele sitatet...
Sist endret av oriento; 2. mars 2016 kl. 22:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.