View Single Post
Do Not Conform
oriento's Avatar
Trådstarter
81
Sitat av Novice Vis innlegg
Om du har lysebrun hud og perfekt norsk og sier det så vil min første tanke være at det er feil..

Men etter å ha tenkt over det så hadde jeg ment at det var bra at du ville landet godt, og til og med vært fornøyd med at du brukte VI..


Men jo mørkere brun du er og jo mindre perfekt norsken din blir så hadde det tatt lenger og lenger tid før jeg forstod at du var norsk..



Hadde du sagt det til meg derimot hadde jeg blitt kjempe irritert og kanskje aldri forstått at det var en bra ting, sånn med tanke på at definisjonen av integrering er at du skal føle at du har rett til å si til meg hvordan vi skal ha det og jeg skal føle at jeg har rett til å svare og at vi deretter skal bli enige... Assimilering er jo at du skal bli oss, integrering er en bedre ide tror jeg..



Om du går mange nok generasjoner tilbake bodde ikke forfedrene dine i Norge.. Hvor mange generasjoner tok det før din familie ble Norske?

Min familie flyttet hit fra Nederland på 1600 tallet, er jeg norsk? Vet ikke om det er sant, men broren min sa det så jeg tror på det..
Vis hele sitatet...
Flott reflektert av deg! Jeg og har hørt at "....men ikke du da ori, for du er jo norsk.." så da tror jeg også på det. men tydeligvis er det å være norsk ikke bare en nasjonalitet, men faktisk en egen blodtype til og med.. så da kaster jeg inn hijaben min :P jeg har blodtype O og min bror skapt av samme mor og far som meg, har AB.. skjønner at når alt kommer til så må jeg gi slipp på en idealistisk verden der alle godt innformert om arter, underraser, blodtyper og rasisme... det hersker mye uvitenhet rundt temaene selv om vi har tilgang på all innfo vi kan tenke oss å søke opp... *No point*