View Single Post
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Ja, det er synd på de, men hvorfor skal samfunnet synke ned på samme nivå som morderen
Vis hele sitatet...
Man synker ikke ned på samme nivå som morderen ved bruk av dødsstraff.
Morderen har ingen rett til og bestemme om vedkommende han drepte fortjente og dø eller ikke.
Jeg mener Norge som en demokratisk stat derimot har rett til og ta valg mellom liv og død.

Sitat av Nichotin Vis innlegg
Dessuten har morderen ofte familie og venner, som også er å regne som ofre, og som blir påført mer lidelse under hele prosessen hvis dødsstraff er en mulighet.
Vis hele sitatet...
Det er vell individuelt og vil variere fra sak til sak, men jeg vet ihvertfall at om ABB hadde vert ett familie medlem av meg ville jeg tatt stor avstand fra hans meninger og handlinger og ikke ønsket han noe godt, nett som nå.
Og da ville jeg ikke sett på det som noe negativt om han hadde fått dødsstraff.
Men dog spiller psyken inn som en veldig viktig rolle i straffen for meg.
Er personen ''frisk'' så hadde det ikke gjort noe, er derimot personen syk og ikke tilregnelig skal han selvfølgelig kunne få behandling og rehablitering.


Sitat av Nichotin Vis innlegg
Igjen sier du at de fortjener å lide, uten å egentlig argumentere med hvorfor det er en god idé. Hvordan mener du at samfunnet blir bedre av å la folk lide? Fører det til færre drap...? Får vi et tryggere samfunn...? Hvordan passer det inn med Norge som et lite voldelig samfunn sammenliknet med mange andre vestlige land...? Det er greit å ha sine egne meninger, men enkelte ting kan man ikke bare komme og ytre på et åpent fora uten å måtte forklare seg nærmere.
Vis hele sitatet...
Ja, drapsmenn fortjener og lide med tanke på alle de etterlatte pårørende vedkommende har selv på ført lidelse.
En mann som er så overlegen og selv opptatt at han dreper en annen person fortjener virkelig ikke noe høy levestandar i mine øyne.
Sist endret av random1random; 23. juli 2012 kl. 20:27.