View Single Post
Mange tror ikke på Gud siden det finnes mye rart i skriftene som er basert på synsing fra dentids religiøse dvs. at de har konstruert en forklaring som kan være feilaktig eller selvmotsigende og framstilt Gud som en slags person som har all makt og bare gjør godt uavhengig av hvilken livsførsel folk fører.

Jeg har imidlertid tro på at Gud er en kombinasjon av flere elementer dvs. en ånd eller en slags holdning som man kan velge, dvs. at man kan bare gjøre gode gjerninger, eller være ond, eller vingle mellom det ene og det andre. Jeg er imidlertid overbevist om hva man velger får konsekvenser og slår tilbake på den som velger å være enten god eller ond, og det har jeg selv observert utallige ganger på andre personer og også av egne erfaringer.

Komikere som har gått langt over streken og vert morsom på andres bekostning på en jævlig måte har fått igjen så det monner. Også enkelte politikere som har gått langt over grensen har fått igjen med renter.

Man kan da spørre hvorfor uskyldige også blir rammet, men det er en konsekvens av at folket ikke følger Guds ord men heller velger å gå sine egne egoistiske veier slik at det på en eller annen måte kan ramme en tredjepart. Gud har f.eks ikke bedt oss om å utvikle teknologi som dreper, så det er ikke hans feil at folk blir drept i trafikken eller i krig eller noe annet av det folk ikke forstår at Gud reddet dem fra.
Sist endret av Ingebrigt; 29. november 2022 kl. 12:11.