View Single Post
Hvorfor driver folk og krangler her i tråden? Gjør det et annet sted.

For å svare på spørsmålet fra trådstarter:
Jeg er skeptisk til at det finnes en gud, men ser samtidig at det som skjer på planeten idag samsvarer med det som står i bibelen.

Kanskje det er kun meg på jorden, og dere er illusjoner skapt for å teste meg? Kanskje du tenker det samme og ble truffet akkurat nå? Hvordan vet du at jeg ikke er en illusjon som er skapt for å fortelle deg nettopp dette?

Du kan kanskje klemme din mor og kjenne at hun er til stede, men hvordan kan du vite helt sikkert at du ikke er en spiller i et slags SIMS-spill, og alt du føler og ser er virtuelt?

Ingenting ble til en vakker planet med beboere som utsletter seg selv. Hvem eller hva var det som skapte dette ingenting? Hvem eller hva utløste The Big Bang?

En ting til jeg må ta med om meg selv; Da jeg i en periode studerte bibelen sammen med venner som er Jehovas Vitner, så ble jeg rådet til å be til Jehova ved behov. Jeg trodde ikke at det var noen som hørte bønnene mine, eller at det ville hjelpe, men jeg prøvde likevel, jeg ville vise vennene mine respekt.

Det jeg for det meste har «bedt om hjelp til» handlet om hvilke valg jeg skulle ta i vanskelige tider. For å være helt ærlig, så ble jeg litt skremt når jeg senere innså at jeg faktisk fikk signaler fra omgivelsene mine som fortalte meg hvilket valg jeg burde ta. Om det er tilfeldig eller ikke, kan jeg ikke vite, men det skjedde faktisk flere ganger, og opphørte når jeg fullførte bibelstudiet og valgte å ikke gå dypere inn i det. JV-vennene mine hadde håpet på å få meg inn i menigheten, men jeg følte at det var for hjernevasket for meg.