View Single Post
Sitat av robhol Vis innlegg
Hvem er "de" og hvordan er det relevant hvordan de "tar" ting? Særlig når "ting" i dette tilfellet er et utspill som ingen forsvarer. Hvordan skal man egentlig "ta" dette? Jeg trodde alle var enige om at det er helt noldus oppførsel og at det er Antonsen som driter seg ut her.
Vis hele sitatet...
Det sier seg vel selv at det er forskjell på hvordan mennesker "tar" en sånn episode. For noen ville det kanskje bare vært "Wow Antonsen er jo helt amøbe i fylla" og en historie de deler med venner om kjendisen, mens for andre blir det annmeldelse og lange, følelsesladde facebookinnlegg. Vi er jo forskjellige i hvordan vi reagerer på sånn behandling. Poenget mitt var vel at jeg antar at dette var ment som en idiotisk form for humor av Antonsen, og at noen andre enn en ung, svart sammfunsdebattant som er langt over gjennomsnittet opptatt av antirasisme, og defor har mottatt mengder med hets, kanskje er en av de dårligste "målene" for sånn humor.


Sitat av robhol Vis innlegg
Du innrømmer selv at du har null forutsetning for å bedømme hvor traumatisk det er, før du fastslår at det ikke er traumatisk.
Hun sier det er traumatisk, vennen sier det er traumatisk, de andre i rommet sier det var traumatisk... men du er uenig.

... OK?

Jeg ville tenke at det kanskje kan være traumatisk å stå og bli holdt fast av en svær jævel, minst et hode høyere enn deg, plutselig illsint, som skriker deg ned i trynet så du kjenner fråden lander.
Vis hele sitatet...
Det er ikke traumatiserende å bli skreket til av en stor full kjendis på byen. Krig, terror, naturkatastrofer, vold, død og fordervelse er traumatiserende for menneskepsyken. Det var garantert rystende, og det endret kanskje hennes oppfatning av, jeg vet ikke, seg selv og/eller det norske samfunnet eller noe, men traumatiserende går jeg ikke helt med på. Med mindre hun er et menneske med usedvanlig lav toleranse for slikt, noe som kanskje kan hende med all hetsen hun mottar. Men som en person av Somalisk opphav (er hun ikke?) burde hun vite bedre enn mange andre hva traumer er for noe, og det er ikke dette. Ordet blir bare misbrukt mye de senere årene. Alle dårlige minner er ikke traumer.

Sitat av robhol Vis innlegg

Samme her, men på fundamentalt annerledes grunnlag. Det jeg ser er en episode som alle er enige om at er uakseptabel, umorsom, og umulig å forsvare. Så ser jeg en haug folk som innbitt skal forsvare den. Det er så ille, det er så fælt - ikke å bli traumatisert på byen, fuck henne, men når det kommer hint til konsekvenser for drittoppførsel, da går det faen meg over alle grenser. Hvem tror hun hun er, osv. - og jeg sitter og tenker... "hæ?"

Det er kanskje ikke så rart at man blir lempet inn med rasister når man gjør og sier eksplisitt rasistiske ting på megafonvolum i offentligheten.
Vis hele sitatet...
Neida, den er forsåvidt grei den, men fra mitt ståsted om at dette var et forsøk på humor, er jeg jo ikke enig. For noen som har vært i rampelyset i flere tiår, burde det skulle mer til enn å være idiot i fylla før man får det stempelet. Det er jo det eneste man har å gå etter så lenge man ikke kjenner dem. Jeg mener uansett at begrepet er for bredt og brukes for mye, eller burde vært delt opp i mer beskrivende ord. Dette gjelder da Antonsen, og ikke de åpenbart ekte rasistene som sitter på facebook å kommenterer.