View Single Post
Antonsen er en fyr jeg aldri har syntes er morsom, men det er lite relevant selvsagt. Jeg kjenner en som møtte han på en flyplass, der han oppførte seg som en idiot i fylla. På guttetur til Ukraina faktisk (i fredeligere tider).
Men når det er sagt så virker hun dama også en smule kranglevoren. Jeg tenker på tidligere uttalelser hun har kommet med, at hun er ekstremt opptatt av identitet/hudfarge, av hatpratlover osv. Antonsen valgte rett og slett feil person å tulle med, hvis det nå var det han prøvde med.
Jeg synes absolutt terskelen for hva som er lov burde være veldig høy. Aller helst bør voksne folk ordne opp seg i mellom, og vi må ha takhøyde for at vi lever i et samfunn der folk er idioter, eller kan være idioter for en kveld. Det er en kjip hendelse, men burde absolutt ikke være førstesidestoff. Det skjer mye som er viktigere i verden.
Jeg opplever også at det har skjedd en amerikanisering av den offentlige debatten i Norge. F.eks. er ikke "blackface" i Norge det samme som i USA, der det har en lang bakgrunnshistorie. Selvsagt kan ting forandre seg, men å late som om Norge er USA er ikke noen god idé.
Sist endret av okbrukernavn; 17. november 2022 kl. 22:30.