View Single Post
Ts kan jeg foreslå en karriere som pusher heller? Du kan jo mye om "faget" allerede, fra en brukers ståsted. Og med et positivt syn på knark og et engasjement for å fronte knarkens god-sider så vil jeg si at du kanskje heller skulle tenke på å pushe? Kanskje din egen strain som du selger til utvalgte kunder for trippel pris. Da får du brukt kunnskapen din til skape en solid økonomisk framtid for deg selv. Heller det enn å kaste deg over rusmisbrukere som akkurat kommer ut fra kanskje månedslange opphold på rusklinikk og som endelig har et håp om å klare seg som rusfri - da kan de ikke møte en som deg. En ruskonsulent som åpent tilber rusens positive egenskaper og som ikke evner å se at det er feil å fronte slikt å en rådgiver posisjon for svake sjeler som skal igang med å bli rusfri.

@Dodecha Ja en kan mene hva en vil om den saken - men at lærere og andre av samfunnets klipper skulle være åpne om egen rusbruk og sitt liberale syn på rus i kraft av sin stilling blir veldig feil. Og jeg tror heller ikke det er vanlig. De fronter neppe knark i jobbsammenheng. Og skulle ledelse finne ut av rusbruk så henger fort jobben i en tynn tråd. Akkurat slik ville det vært for en ruskonsulent - en som skal veilede og støtte mennesker som er sårbare og i gang med noe av det vanskeligste de har gjort hele livet - å bli rusfri. Da kan man ikke som rådgiver snakke varmt om hasjens fortryllende egenskaper og hvilke åpenbaringer man får på LSD.

@hideout morsomt du nevner det med kriminelle som ønsker å bli jurister. Norge verste bankraner dømt for rundt 20 væpna bank/postran brukte tiden godt på soning. Han var vel utdannet lærer da han startet som kriminell. Dodecha det vites ikke om han også hadde en hang til rus. Han ble jurist han mens han satt inne, med gode papirer sies det.

Poenget mitt er at tidligere bommerter i livet trenger ikke bety null fremtidsutsikter. Om en starter med å akseptere det en har gjort som historie, og noe som er tilbakelagt så kan en se fremover og skape et meningsfullt og rikt liv selv om man har trått feil. Dette gjelder rusbrukere også - men da må de treffe dedikerte mennesker som faktisk hjelper dem med å bli rusfri og ikke en luring som røker på i helgene og forherliger rus.
Sist endret av frtoretang; 12. september 2016 kl. 15:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.