View Single Post
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Nå er det slik at de som jobber innenfor rusomsorgen faktisk ofte har vært brukere selv, så du er nok langt i fra den første som er/har vært bruker og vil sette kunnskapen du har tilegnet deg ut i livet sånn du kan hjelpe andre.
Det er veldig få av den puritanistiske skolen som jobber i rusomsorgen i motsetning til det mange ser ut til å tro her.

Jeg har flere kjentfolk fra barndommen som var glade i det ene og det andre som nå jobber innenfor felt som lærer, støttekontakt etc og fremdeles liker å ta en blås i ny og ne.
Vis hele sitatet...
At felt som lærer/støttekontakt/barnehagegreier etc har mye folk som liker og røyke litt er vel en kjent sak. Men de driver vel strengttalt ikke og rådgiver folk oppimot rus.
Jeg har møtt et arsenal av ruskonsulenter via det offentlige og har iallefall aldri fått noe inntrykk av at de ikke har gått gjennom de vanlige utdannelsesystema og hatt et superstaight a-4 liv. Finnes ikke noe spor av liberalisme der i gården.

Men at det finnes mange brukere/x-brukere innenfor rusomsorg som driver med sprøyteutlevering, hospits og alle de tinga der er nok helt sant. Men da tror jeg TS må ha det klart for seg at det og representere det norske helsevesenet som ruskonsulent og det og hjelpe narkomane via private støtteorganisasjoner krever 2 vidt forskjellige holdninger og papirer.