View Single Post
Sitat av don cornholio Vis innlegg
Hvorfor pissa du? Det kan de ikke tvinge deg til og gjøre
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det så mange som presterer å skrive dette?
Kan du komme med noen kilder som tilsier at de ikke kan gjøre noen undersøkelser om de har misstanke?
Jeg har enda til gode å se en fjern person argumentere seg ut av en urinprøve og politiet vinke farvell til han fyren med de blodskutte øynene uten noen undersøkelse fordi han hadde så mye kunskaper om rettighetene sine.

Det hjelper ikke å fortrenge virkeligheten når de drar deg ned til legekontoret fordi du er vrang og gjør det vanskelig, samt øker risikoen for krangling og glattcella.
Har snuten bestemt seg, da kan man heller lære å lage mindre ferske spor til neste gang. Den som er med å steike, må ikke glemme å leike først.

Straffeprosessloven
§ 157
Den som med skjellig grunn mistenkes for en handling som etter loven kan medføre frihetsstraff, kan underkastes kroppslig undersøkelse når det antas å være av betydning for opplysningen av saken og ikke fremstår som et uforholdsmessig inngrep. Det kan tas blodprøve og foretas andre undersøkelser som kan skje uten fare eller betydelig smerte.
Vis hele sitatet...
Og før du sier at en bot ikke er kan kalles frihetsstraff kan du finne motargumentet her

Madworld: Jeg tror og håper virkelig ikke at det skulle ødelegge noe for deg, hadde blitt for dumt i mine øyne. Jeg tror det er litt som Lidran sier at det hovedsakelig er for å beskytte mot overgrep osv, men jeg misstenker at det er fort gjort å komme nederst i bunken uten plettfri vandel i yrker hvor man har tillit eller omsorg.
Bare å komme med update om du finner ut noe, eller får brev, er selv nysjerrig på hvor mye en slik sak skal ødelegge og om bruk og oppbevaring er to veldig forskjellige ting i en slik sammenheng.

Lykke til!