View Single Post
Fått meg en ny favoritt jeg da. Tuborg grønn. Var før noe jeg tenkte lite om, men i det siste har jeg insett at det faktisk er et øl med karakter.

Ellers så har jeg to nye favoritter i kategorien sterkøl. Vi snakker da om to belgere: Duvel og Westmalle trippel. Første er en forfriskende smaksbombe, mens sistnevnte er en mer mektig smaksbombe. Virkelig en forfriskende tvist på det jeg kjenner som øl.

Ellers har jeg i kveld kost meg med en italiensk Peroni og belgisk Stella Artois. Første synes jeg var forfriskende, med et hint av sitrus, i tillegg til at den har litt fylde.

Stella tok meg i retningen de andre to belgerne gjorde smaksmessig, men hadde og litt begge karakterene fyldig og forfriskende, kanskje i den rekkefølgen da, i motsetning til italieneren.

Sitat av etos02 Vis innlegg
Stille fra denne tråden i det siste!

Noen som har no favoritt juleøl når desember er like rundt hjørnet?
Vis hele sitatet...
Eneste "juleølet" jeg har smakt i år er Erdinger sin "snøhveteøl". En merkelig krysning mellom hveteøl og knekk/brunsukker. Fikk skikkelig vinterstemning i hvert fall, om ikke julestemning. Ser for meg den kan duge i forbindelse julemat i det minste.
Sist endret av Stivtiss; 17. desember 2022 kl. 00:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.