View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Hva med å ha en håndfull enkeltbåser der folk kan skifte i enerom hvis de av en eller annen grunn ønsker det, uavhengig av hva den årsaken er? Å, vent, de fleste svømmehaller har hatt dette i mange år allerede. Grunnene til at noen ønsker å skifte i enerom er mange og uensartede: Noen mennesker har kroppskomplekser, noen er fryktelig sjenerte, noen har misdannelser, kolostomiposer eller whatnot de ikke ønsker å vise frem, etc. Folk er forskjellige. Det handler om å respkektere dette, ikke om å lage en ny bås vi kan stappe folk i.
Vis hele sitatet...
Synes dette er et godt innlegg.

Men angående det at de fleste svømmehaller allerede har hatt dette i mange år, er jeg bare delvis enig i. I de fem svømmehallene jeg har brukt fast iløpet av de siste 10 årene, er jeg rimelig sikker på at samtlige hadde disse enkeltbåsene inni gutte-/jentegarderoben. Med andre ord må du først gå inn i den garderoben som samsvarer til kjønnet ditt, for deretter å kunne låse deg inn i et avlukke.

Spørsmålet er jo om det bare er slik i de svømmehallene jeg har bodd i nærheten av, mens det er et annet system i "de fleste svømmehaller". For hvis ikke funker jo disse enkeltbåsene glimrende til mennesker som har kroppskomplekser, som er fryktelig sjenerte, som har misdannelser, kolostomiposer eller whatnot de ikke ønsker å vise frem - men man står fortsatt like langt mtp. kjønn X.

Alternativet er jo i så fall å bygge et par enkeltbåser, med tilhørende dusjer, som har inngang fra utenfor gutte-/jentegarderobene. Om dette er vanlig praksis i andre svømmehaller, så må jeg gjerne bli opplyst.
Sist endret av zorro; 16. oktober 2015 kl. 16:07.