View Single Post
Jeg er enig med profilen lidran; ikke overreager. Mannen er sannsynligvis pedofil ja, men som flere påpeker, det er ikke ulovlig. Jeg vet om et par pedofile menn, men jeg ser ingen grunn til å 'ta' dem av den grunn. De er gode mennesker og fremstår oppegående med moralen på rett plass. Jeg har ved noen anledninger sett tegn på interesse for småjenter, men ingen av dem er av sorten som sikler og stirrer, de forstår å besinne seg.

Hvorfor vil du absolutt ta han da? Du sier ingenting om at han har gjort deg noe galt. Jeg vil ikke være for nysgjerrig, men hvorfor denne iveren? Er tanken på at han er pedofil nok for deg? I så fall bør du kanskje besinne deg litt ...

Jeg vil anbefale deg å ikke være så fokusert på å 'ta' han fordi han er pedofil. For alt du vet vil han aldri i verden forgripe seg på noen, men holde tankene sine for seg selv og akseptere grensene i samfunnet. Og for alt du vet er legningen hans en stor byrde han helst ville vært forruten. Tenk deg selv, det kan ikke være lett å være tiltrukket av jenter du aldri noensinne kan ha samkved med. Det er garantert både vondt og fortvilende å være pedofil.

Tenk deg godt om før du drar inn politiet eller andre her, det vil(!) ødelegge resten av livet hans om omgivelsene hans får vite hva han er!

Du virker oppegående, kanskje du heller skulle snakket med han selv? Kanskje han trenger noen å snakke med, eller betro seg til? Politiet er riktig ved overgrep eller mistanke om det, men vær rimelig sikker på tingenes tilstand før du går til politiet. Husk, en pedofil er også et menneske, og vi mennesker vil helst være av den gode sorten.