View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hadde jeg vært personlig kristen så kunne jeg kanskje funnet støtte og håp i bønn. Men nå jeg ikke det, og da får jeg forsøke å tenke alternativer når fagfolkene har gitt opp. Kanskje hjelper det ikke en dritt, men da har jeg i det minste forsøkt og det gir meg noe å kjempe for og noe å bruke kreftene på.

Vanskelig å forklare, for i bunn og grunn handler det litt om følelser, verdier og slike ting som vel egentlig ikke har to streker under svaret. Men skal forsøke. Når en vet døden banker på så blir det til at det setter i gang en tankeprosess. Blant annet hva en føler er viktig i livet, hvilke kvaliteter i mennesker man setter pris osv. Ærlighet er feks noe jeg setter høyt. Jeg skal ikke vandre heden tjåk full av gjeld eller ta opp ny gjeld til forbruk fordi jeg snart skal dø. For det vil være uærlig og skittent spill. Og utlåner blir jo faktisk ikke taperen om jeg gjør som en foreslo å bare tar opp masse ny gjeld og lever kongelig. Nei utlånerne, de sørger jo for seg og sitt og taper de en plass henter de det inn igjen andre plasser. Det betyr at andre lånetakere blir de som får regningen.

Det er vel også noe av årsaken til at jeg ikke er særlig lysten på sort jobbing, dette med verdier og at jeg ønsker å være ærlig. Ser en foreslo at jeg registrerer et firma og fakturerer for de timene jeg jobber. Det kan være en mulig løsning om det er noe som en potensiell arbeidsgiver kan akseptere.

Grunnen til at jeg bryr meg om gjelden min er at den ble tatt opp med alle intensjoner om å tilbakebetale hver krone. Det har jeg faktisk signert på. At jeg er blitt syk endrer jo ikke den avtalen, og sparsommelig som jeg kanskje er av natur så avslo jeg å tegne gjeldsforsikring. Dermed er det bare å betale. Sålangt har jeg klart avdragene og har unngått inkasso. Og kommer jeg opp med en løsning så klarer jeg nok å få betalt ned resten av gjelden.

Jeg kan ikke jobbe lengre pga helsen, men jeg kan gjøre opp for meg og fortsatt være en ærlig kar. Mener ikke å fremstille meg som noen helgen på noe vis, for det er jeg definitivt ikke. Men jeg står for mine forpliktelser, det er blitt ennå viktigere for meg nå. Om det betyr at jeg må flytte utenlands så får det bli slik. Men først skal jeg undersøke det med eget firma, og dette norwegian greiene.
Vis hele sitatet...
Vel, man kan ikke gjøre noe annet enn å respektere det du skriver her. Og man skammer seg litt for holdningene jeg utviste i forrige innlegg når du er såpass dyktig til å sette dem i perspektiv. Kudos, hatten av, bøyer meg etc.

Hvor i landet holder du hus? Jeg har lyst til å hjelpe deg. Det er ikke sikkert det lar seg gjøre, men om det går an har jeg definitivt lyst til å hjelpe deg med å oppfylle ønsket ditt om arbeid. Send meg en PM hvis du har lyst til å se om vi kan få til noe.