View Single Post
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
elsker den gamle i7'n min mer og mer... 5 ghz med en luftkjølt 2600k er ikke ille ikke når man ser hvor dårlig nyere chipper gjør det i alle fall
Vis hele sitatet...
Ja, når jeg ser eldre tråder ser jeg hvor dårlig Haswell er på overklokking, virker ihvertfall som det er fryktelig mye variasjon med dem.

Sitat av Realist1 Vis innlegg
Ja, jo, men dette svarer jo egentlig ikke på spørsmålet. Hvilken nytte gjør den ekstra ytelsen? Hva er forskjellen? Hvordan merker du forskjell? Hva kan en gjøre med 4,6 GHz som en ikke kan gjøre med 4,3 GHz? Har du noen oppgaver som bruker lengre tid med 4,3 GHz? I så fall, hcor mye? Rett og slett, fortell hva som gjør maskinen din bedre med det.
Vis hele sitatet...
Denne maskinen brukes til gaming og noe photoshop, men har på tidligere maskiner som bare ble brukt til surfing merket en klar forskjell når jeg har overklokket disse.
Må jo på ingen måte til 4.6, bare hadde håpet det, merker jo allerede forskjell bare på 4.3

Sitat av sweem Vis innlegg
Cpu input voltage er ganske viktig. Hos meg i alle fall. LLC, cache ratio og ram også. Dette krevde mye lesing før jeg satt igang. Ja, det var litt mer tungvindt enn det var på 3570K'en. Hva kjører du cache på og hvilken hastighet har du på minnet?
Vis hele sitatet...
Har desverre ingenting som heter CPU Input voltage der, mulig det er der under ett annet navn. Samme med LLC desverre. Helt ny bios for meg dette.

Har cache ratio på auto, og 1600 mhz ram som av en eller annen grunn kjører på 1333 mhz.

edit: kan legge ved noen screenshots av bios.

en, to, tre
Sist endret av RabbitPen; 26. november 2013 kl. 22:30.