View Single Post
Ok; for det første: se til helvete og meld dere ut av statskirken hvis dere ikke er kristne. 80% er meldt inn der, det er de eneste tallene regjeringen har å se på, og det styrer deres beslutninger om hvor mye penger de skal gi. Å kalle regjeringen "balleløse" fordi de deler pengene utifra tallene de har på bordet blir hvertfall usaklig.. Jeg tror det er ganske mange som er klare for avkristning nå, og det er oppe til debatt, men man kan ikke bare regne med at regjeringen skal skjønne hva samtlige i landet tenker, når man er meldt inn i statskirken og konfirmerer seg kristelig. Nå sier ikke jeg at du er det, men det er igjen de tallene regjeringen jobber etter i forhold til andel kristne.

Jeg tror du har helt rett NitroFis i at penger har mye å si for konfirmantene, men de gjør det jo for det. Skal regjeringen sitte og tenke "men de får jo penger for det, kanskje de egentlig mener at de ikke er kristne og at vi skal kutte pengene til kirken?" blir det nok fort kaos.. Det samme gjelder forsåvidt medlemskapet i statskirken, man kan ikke regne med at en skoleklasse med 30 elever og 2 kristne representerer landet, når man har en liste over mennesker oppført i statskirken. Jeg er selv meldt ut av statskirken, valgte borgelig konfirmasjon og prøver så godt jeg kan å kjempe for avkristning av Norge, da jeg mener det er rett. Hvis alle som er enige i dette gjør det samme, vil vi kunne få til dette på en demokratisk måte. For det å gjøre konklusjoner uten noe faste beviser, som TS mener regjeringen bør gjøre, er ikke annet enn veldig udemokratisk, og det vil vi vel ikke være?

Til slutt vil jeg hive enda litt bensin på bålet til dere som er irriterte over en liten økning i budsjettet. Blir dere irriterte av det, vet dere ikke hva dere har i vente de neste 55 minuttene. Hanne Nabintu Herlands foredrag for bidstandsnemda. Enjoy!
Sist endret av homer666; 5. oktober 2010 kl. 17:04.