View Single Post
PHP er et helt greit språk -- men ikke for skrivebordsapplikasjoner, der er det alle de nevnte språkene som er tingen. (Begynte faktisk med det i 7. klasse, og tok det opp igjen og lærte det skikkelig i 9.-10.)

Jeg prøvde å lære meg C++ for litt siden, og det var utrolig vanskelig med alle disse pointerene og minnestyringen osv. Jeg anbefaler et språk som håndterer minnet mer av seg selv. Fart er ikke like viktig nå lenger, med kraftige dual-core prosessorer og store mengder minne.

Så prøvde jeg litt Python, som er et veldig gøyt språk å programmere i. Alt er så enkelt og lettvint (Utenom GUI-programmering i alt annet enn EasyGUI...). Det er veldig mange innebygde funksjoner, så du slipper å finne opp hjulet på nytt hver gang, i enda større grad enn t.d. PHP.

Og hold deg unna VB. Det produserer stygge programmer med jævlig stygg kode. (PM meg hvis du noen gang har sett et bra VB-program.)

Slenger meg på C# jeg, selv om jeg ikke har så mye erfaring med det.

Et greit tips er å sette et mål, og prøve å nå det. Lage konsollbasert mafia-spill for eksempel? (Not...)

// end midt-på-natten rant