View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Leit å høre om situasjonen din.

Du er sterk som har klart å seponere Nozinan fullstendig. Du er også heldig som tilsynelatende har velfungerende psykisk og fysisk helse. Fokuser på å vedlikeholde det.

Jeg har selv en vanskelig livssituasjon, med smerteproblematikk og desverre psykiske plager som følge av det.

Det som hjelper for meg er fysisk aktivitet og fokus på riktig mat og mengde. Sett deg lave mål, og tving deg selv til enkle fysiske øvelser hjemme, og også en gåtur hver dag. Start forsiktig med 5 minutter utendørs hver dag, og øk gradvis etterhvert som du føler for det.

Ha et sunt forhold til mat. Spis grove kornprodukter, mye fiber og nok væske. Begrens koffein, sukker, nikotin og alkohol.

Forsøk å gjøre ting du liker, og som samtidig er sosialiserende. Sett av en dag i uka til en aktivitet du trives med, eksempelvis kino, kafebesøk, strikkekveld, spillekveld, matlagingskveld, turgåing og så videre. Kontakt med andre mennesker er viktig. Oppsøk aktivt sosiale arenaer.

Jeg ville også bestilt en legetime, slik at du får tatt noen prøver for å avklare eventuelle fysiske sykdommer. Jeg vil ikke spekulere i hvorvidt du trenger medisiner. Det må du selv avklare med fastlege, eventuelt spesialisthelsetjenesten.

Jeg har tro på at du klarer å snu livssituasjonen din til det bedre. Fokuser på det som er bra, og prøv å ikke tenke så mye på det som er negativt.

Ønsker deg all lykke til.