Tråd: GoT ses8
View Single Post
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Alle som dør skal ha viktige og heroiske dødsfal
Vis hele sitatet...
Lord Beric Dondarrion dør jo uten videre. Jeg satt og venta på at han skulle legge ut om "the lord" eller noe før han sluknet, men det var lite dramatisk.

Edd dør lite heroisk med et sverd i ryggen.

Melisandre of Asshai visner bort, vil ikke kalle det veldig heroisk eller viktig.

Theon Greyjoy dør på den kanskje dummeste måten jeg har sett til nå i Got, så langt fra heroisk man kommer. Suicide løpende som en tulling.

Jorah Mormont er vel kanskje den eneste man diskutere om dør heroisk mens han beskytter Daenerys. Er jo strengt tatt det som er jobben hans og det han har gjort i serien omtrent hele veien. Hadde du likt det bedre om han døde av et sverd i ryggen på starten og klipp bort ferdig med han?

Ser mange ønsker at flere store personligheter burde dødd i episoden. Jeg forstår ikke helt at man bedømmer om serien er bra eller dårlig utifra om ulike rollefigurer skal dø eller ikke. Tidligere har vel ingen (ikke mange) dødd så tidlig i en sesong heller.
Er forsåvidt enig at serien har tapt seg. Men jeg føler det er mer helhetlig fordi ting er til tider ganske rushet, dårlig tid til dypere samtaler og man mister litt følelsen av hvor lang tid ting egentlig burde ta. (Reisen til Sansa og Sandor Clegane var jo episk tidligere og noe som ikke føltes rushet)