Tråd: For mye Hasj?
View Single Post
Sitat av Kokakola Vis innlegg
Hva mener du med at hvis man røyker 1 gram om dagen så kan man like godt røyke 4-5 gram per dag? Har du noengang røykt en joint i ditt liv? altså hvis du røyker 4-5 gram om dagen er du ikke istand til å gjøre så mye akkurat, noe du kanskje hadde visst om du hadde prøvd det engang. Ikke uttal deg om ting du ikke vet.

Og forresten. Hvis du klarer deg fint med å røyke 4-5 gram om dagen er det ikke noe problem. Har selv gjort det, men føler det kan bli litt mye med tanke på jobb, venner osv. men når det gjelder helsa, så har ihvertfall ikke jeg merka noenting. og jeg har tatt min del
Vis hele sitatet...
Det er ikke snakk om å ha peiling her (for å dele en femmer på to pers. over en dag er faktisk ikke noe vrient om man er bittelitt innrøyka), der er snakk om at når man går over til å bruke 500 spenn om DAGEN på cannabis, altså 15000 i måneden, ja da har man ganske enkelt et problem. Jeg har hatt daglig forbruk selv, og jeg vet akkurat hvordan det er. Det man trenger er å ta seg en pause på 14 dager-2 mnd (avhengig av hva man føler selv), for å innse hvilken situasjon man faktisk er i. Cannabis er vel og bra det, bare ikke la det skli ut for mye

Et av argumentene som nevnes ofte i legalisiseringsdebatten er at cannabis ikke har noen tydelige baksider dagen derpå. Dette er nettop grunnen til at alkohol er det aksepterte rusmiddelet i dagens samfunn. Dagen derpå føler du deg jævlig, dermed basta. Cannabis har ikke denne bieffekten på en like direkte måte, men den er der like fullt og helt. Om jeg skulle argumentert mot cannabis og for alkohol ville mitt eneste argument være at om du drikker deg full dagen før jobb får du i alle fall en jævlig klar beskjed om at du gjør noe du ikke burde gjøre.

Det er klart at man ikke ender opp med å bruke 500 kr på cannabis om dagen om man røyker så ofte, da man ender opp med å kjøpe inn større kvanta. Argumentet mitt er dôg ikke noe mindre gyldig. Så lenge det er snakk om å bruke så store mengder penger på et eneste enkelt rusmiddel er det ganske enkelt et problem. Om man innser det selv, og om man velger å akseptere det som et problem og fortsette med det, eller å faktisk skjerpe seg, er opp til hver enkelt.

Det virker som om trådstarter for lengst vet hvilken situasjon han er i, og jeg ønsker han all lykke til videre. Jeg vet det ikke alltid er lett, men jeg anbefaler (som mange andre allerede har gjort) en lengre pause. Nykterhet etter tung narkotika(mis)bruk kan faktisk nesten være en så "altered mind-state" at man føler at hvert enkelt øyeblikk i edruhet er unikt i en periode.

Uansett, lykke til!