View Single Post
Sitat av psyk0naut Vis innlegg
@FreakyJohn;
Korrekt, har nær familie som jobber innenfor fiskeindustrien. Så det er jo en mulighet. Jeg har nå deltidsjobb på bensinstasjon i tillegg til skolen, ingen problem i det hele tatt. Men det gir litt lite tid lekser på ettermiddagen og kvelden.

Det er ikke det at jeg vurderer å droppe utdanning, men det handler om å vite at man har muligheten. Jeg har hatt 5 i de fleste fag på skolen, en 2'er og 3'er pga. manglende interesse for faget. Så det er ikke det at jeg ikke "greier" å gå utdanning, men den manglende interessen for hjørnesten fag som matematikk får meg til å tenke.

Nå har jeg jo fått en del gode svar allerede, flott å høre om andres livserfaring når man prøver å planlegge sin egen.

Jeg sitter faktisk å skriver dette i en stund hvor jeg bare sitter å ser stryk karakteren i matematikk til jul komme sigende imot meg..
Vis hele sitatet...

Slapp av! Fikk 2 i matte selv, men liker ikke faget og hadde ingen planer om å sitte med kalkis i arbeidslivet. Har enda ikke møtt på en utfordring som vanlig matte ikke kan fikse. Er en stund siden kassadamene på Kiwi spurte meg om kvadratroten av noesomhelst eller hva fellesnevneren er. Jeg valgte en utdannelse om ikke har noe med matte å gjøre feks. Ta deg utdanning er mitt tips. Bor du hjemme slipper du lån også og da er det jo GRATIS. Selv er jeg den eneste av gjengen som kan påberope seg noen skikkelig utdanning slik jeg ser det(høyskole). Fordelene: Lettere å få seg jobb med noe du er interessert i, sikkret decent lønn osv. Ulempene: studielån. Thats it. Sikkert flere fordeler også, men ikke noen ulemper slik jeg ser det. Har fet kåk, penger i lomma og litt gress i skuffen. Livet blir jo ikke bedre enn det? Bortsett fra at jeg må jobbe da.... hehe. Er deilig å ikke måtte gå rundt som ei blakk rotte og bo hjemme hvertfall. Pluss det er jo mestring å ta en utdannelse. Man har klart noe spesifikt og har noe håndfast å vise frem.

Stay in school man. School is cool.

Til alle eletrikere, mekanikere, osv som gikk yrkesrettet sier jeg ikke at det er noe dårligere utdanning. Men hvis du vil UTRETTE noe stort. Komme deg i POSISJON i samfunnet. Få deg FETERE jobber. Så er høyskole utdanning for meg et must. Jeg hadde ikke klart å leve med å legge ledninger eller rør, fikse biler, lage mat, whatever i 50år før pensjonen tar meg. Hvis jeg først skal selge sjela mi til samfunnet med jobb og alt det innebærer så skal jeg faen meg får gjort noe som betyr noe og som hvertfall interesserer meg halvveis.