View Single Post
Amsterdam er en by jeg prøver å besøke minst en gang i året :-) Det er en by jeg aldri går lei av og det er noe nytt å finne på for hver gang man er der :-)
Jeg har mange ganger bodd på westcord fashion hotel. Det er relativt rimelig sammenlignet med de mer sentrale hotellene, flott hotell egentlig, rent og pent. Det eneste minuset er avstanden fra sentrum men det er mange muligheter for å ta seg fra a til b på i Amsterdam så det har fungert bra for min del.
Når det gjelder coffeeshops kan jeg varmt anbefale Barneys. Det er den eneste coffeeshopen jeg legger igjen pengene mine på i Amsterdam. De har vunnet flere cannabiscups også. Beregn et par hundre kroner der så kommer du langt :-) når det gjelder transport er det mange muligheter. Personlig er jeg veldig fan av trikken. Den går omtrent overalt, hele tiden, og for en liten sum får du et 24-48 timers trikkekort hvor du kan reise så mye du orker. Det er også et hav av muligheter for å leie sykkel, og det finnes også egne sykkeltaxier. Anbefales. Taxi er dyrt og tar lang tid så det anbefaler jeg ikke. Om dere tenker å dra på ulike museum og lignende sjekk ut iamsterdam city card. Der er både trikkbilett, inngang til et hav av museum samt gode rabatter på ulike atraksjoner. Finnes i flere prisklasser alt etter hvor lenge du ønsker kortet.