View Single Post
Trådstarter
6
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Teds serverer frokost-mat hele dagen. Store porsjoner og veldig god mat.

Vegan Junk Food endte med å være det beste måltidet vi spiste.

A-fusion har også mye god mat.

Styr unna steakhouses. De er generelt sett dårlige og typisk turistfeller.

Lion Noir, litt finere restaurant med god mat. Kan være lurt å bestille bord da det fort blir fullt på kveldstid.

Mathallen er også et must når dere er det nede, lett for alle å finne seg noe godt der.

Generelt sett er det mye god mat, men det er også mange feller å gå i. Bruk litt tid før dere drar på dette her, så har dere en viss anelse om hvor dere skal gå. Kan også nevne at de stenger relativt tidlig på mange av de gode stedene, i alle fall når man er på ferie og kanskje vil spise litt senere på kvelden. Sørg for å ha snacks og vann på rommet. Vannet i springen er godt nok til å drikkes, men smaker ikke så godt.

Coffeshops: 1e Hulp, Boerjoungens, Barneys, Grey Area, Dampkring, Katsu, Tweede Kamer, La Tertulia, Bluebird (rett ved markedet) og sist, men ikke minst, The Bulldog (the first) er verdt å sjekke ut kun fordi den er kul. Disse stedene er sikre steder mtp service, kvalitet og god atmosfære. Flere av disse stedene er også de lokale sine favoritter. Det finnes også et par utenfor sentrum som er virkelig verdt besøket, men kommer ikke på navn i farten.


Westerdijk Park er et fantastisk sted å ta med seg mat, røyk og drikke, sette seg ned og nyte livet et par timer. Hender at det er happenings i hallen rett ved parken også.

Er dere hypp på litt mer partystemning så kan dere sette dere på The Bulldog som er på Leidseplein. Der er det høy musikk, dansegulv, coffeshop, cafe og mye mennesker.

Kan også anbefale å gå på de to store museumene hvis dere er litt interessert i kunst og kultur. Det er også alltid mye konserter rundt omkring, både store og små.

En kompis av meg røyket alt for mye, noia skikkelig og ville hjem på hotellet. På vei hjem gikk forbi en bar der de hadde live musikk av typen sykt bråkete jazz. Der er en sjanger kompisen min så absolutt ikke hører på, men i øyeblikket måtte inn å høre på. Vi satt oss ned, to av oss fikk nesten mark av musikken, mens i den fantastiske tåka, så påstår kompisen min, midt i noian, at han forstår jazz. Han ble kvitt noia, men fikk ikke ny giv for å høre mer på jazz etter dette.

Til slutt vil jeg bare si at Amsterdam kan være det beste stedet i verden, med all sin sjarm, trange romantiske gater og et hav med muligheter. Men, den kan også spise deg opp, spytte deg ut og ødelegge deg for all fremtid. Bruk rusvett for alt det er verdt. Selv om det er "lov", så må dere ikke ha i dere alt dere kan få tak i, til enhver tid.

God tur
Vis hele sitatet...
Herlig svar! Takk så mye.