View Single Post
Har selv sluttet etter 7 år med daglig bruk, 8mg pr dag tatt intravenøst, kjøpt ulovlig naturligvis.

Jeg brukte selv 6 måneder eller mer bare på å trappe ned fra 2mg dagen til jeg kunne gå uten og med minimale abstinenser, de varer forøvrig i cirka 1 måned om en slutter brått, noe jeg ikke kan anbefale, trappet selv ned til rundt 0,1-0,2mg daglig nasalt før jeg startet med å gå flere enn en dag uten f.eks, dette er en ubehagelig prosess uansett hvordan det gjøres, men en kan selv velge hastighet på nedtrapping etter hva du selv føler er riktig for din kropp, prøv å ikke kutt for mye om gangen, "baby steps" til du er "klar" til å kutte ut i først 1 dag for å kjenne på det, så ser du derfra, prøv som gan over meg sier å gå 2 dager, 3 dager, så mange du føler du kan klare uten å bli helt utmattet og demotivert.

Forøvrig vil jeg anbefale deg å passe på at du spiser skikkelig og lærer deg å tåle kaldsvette og bløte laken en periode, personlig synes jeg trening som f.eks push-ups, knebøy uten noen vekt, kjernemuskulatur trening og alt annet en kan gjøre hjemme hjelper godt på mindre abstinenser som kommer under nedtrapping, anbefaler å gå rett i dusjen etterpå, pleide å ta 100-300 push ups dagen (dusjet gjerne 3 ganger dagen) før jeg dusjet så jeg fikk ut litt svette og noe dopamin og serotonin fra treningen.
Anbefaler også å omgi deg med folk eller hobbyer som kan distrahere deg litt og muligens få deg med ut av huset når du skulle være i form til det, hjelpe med mat på dårlige dager osv.

Når det kommer til russug så vil det trolig være der, personlig har jeg ikke lykkes 100% med å bli totalt stoff fri, men jeg har hatt noen måneder uten subutex og etter en stund er rusen virkelig ikke like attraktiv heller, bare en tung følelse på en måte, når en ikke trenger det er det vesentlig kjedeligere å ta i min mening, merkelig nok.
Om du virkelig vil kan du holde deg unna stoff ja, men om du sprekker en dag, ikke se på det som et totalt tilbakefall og bruk det som unnskyldning for å bruke mer, se det for det det er, du vil ha en unnskyldning ovenfor deg selv for å legitimere videre bruk, ikke fall i den fella, du er ikke falt tilbake etter en sprekk!

Om du har noen videre spørsmål om dette kan du sende meg en PM eller svare her, er alltid hyggelig å se folk på vei ut av det tullet.
Var heller aldri direkte avhengig av Heroin som deg og liker beroligende tabletter farlig godt, men en må bare ha litt selvkontroll om en vil kunne fortsette å få en "rus" av slike stoffer pga den enorme toleransen som kommer etter overdreven eller langvarig bruk, personlig vil jeg anbefale å skrive ned noen mål og regler, både for nedtrappingen og for tiden etter du er kommet deg av det, hva kan du bruke, hvor mye, hvor lenge osv, anbefaler å styre langt unna sterkere saker når du er nylig edru og ikke har nye faste "edru" vaner.

Personlig har jeg brukt Cannabis for å dempe abstinenser, hjelpe på appetitt, søvn, kvalme, humør og tusen andre småting.
Hjelper også på russuget i min mening og en nylig studie mener jeg at viste at tidligere opioid avhengige som røyket Cannabis hadde en 30% mindre sjanse for skikkelig tilbakefall inn i gamle vaner, Amerikansk studie tror jeg.