View Single Post
Sitat av KreativInvidual Vis innlegg
Så bra da! Ja, jeg tenker selv at det er ganske "simpelt". Men for å ta omstridt eksempel, "Hello World", er vell ikke nødvendigvis simpel for de som ikke vet hva det skal begynne med. Tatt det i betraktning er dette en STOR oppgave.

Yes, one and only !

I utg.pnkt tenker jeg at en APP er det som passer best. Jeg kan jo lage mal av exelark og beskytte dokumentet for å bruke det som kun til å fylle inn tiden. Dette har jeg forsåvidt gjort, det er fortsatt for tungvindt.

Det er tungvindt på den måten at jeg må først inn på ett nettbrett for å finne oppdragstidene for å så gå inn på min egen telefon der jeg har registrert hjem tiden.

Jeg har et klart bilde forran meg om hva jeg ønsker. Så det hadde vert spennende og prøve i praksis, det blir der jeg oppdager bruken.

Det siste avsnittet ditt er et gullkorn, dette hørtes meget lovende og passende ut!

jeg er imidltertid fortsatt usikker på hvor jeg begynner.


Takker!
Vis hele sitatet...
Dette er en meget triviell oppgave, jeg har noen års erfaring fra Android utvikling og kan nesten garantere deg at noe slikt klarer du å lage etter 1 til 2 uker med prøving og feiling. Jeg hadde muligens brukt 3-4 timer på å skrive en slik applikasjon hvis eneste kravet var at det skal fungere, riktig nok er 15-20 timer mer realistisk med tanke på at en godt skrevet kode krever litt forhåndsplanlegging, i tillegg til at det går noen timer på å prøve ut forskjellig design, fargekoder og fonter for å få det til å se pent ut.

Du behøver å ha kunnskap innen følgende språk:
  • Java
  • SQLite
  • XML

Du vil komme borti følgende temaer.
  • Data models (For å håndtere data i minnet før den lagres i databasen, og/eller når den hentes fra databasen)
  • Database (For å langtids lagre data)
  • Database design (Beskriver hvordan man skal sette opp databasen for en effektiv data håndtering)
  • Activities (Beskriver selve GUI - Graphic User interface)
  • Listview adapters (Kode som ligger mellom ListView grensesnittet og databasen)

Jeg er rimelig sikker på at du klarer dette helt fint etter å ha lest på de ovenstående temaene.

Du trenger følgende:
  • Android Studio (Programvare)
  • En android enhet eller bruke Android Emulator (innebygget i Android Studio)

Lykke til.