View Single Post
Hei! Flott å høre fra deg så fort!

Jeg har GPS tracking i bilen allerede faktisk. Men, dette er til intern bruk, det er jeg som skal benytte meg av denne informasjonen. Så det er en kvittering til meg selv for å ha god oversikt.

Ser for meg en app der jeg har få knapper så mulig. Jeg trykker, kjør og kjører. jeg trykker stopp når jeg stopper og hjem når jeg skal hjem.

Appen skal kun brukes av meg internt for regnskapet skyld. Det er ingen ytterligere krav, så den kan være så simpel som mulig. Den skal brukes på flere oppdrag, den kan sånn sett være en fordel at det kan festes en referanse til tiden, eller en kommentar. Det trenger ikke være mer enn det.

Kriteriene endrer seg bare ved ett tilfelle. Det er to jobbsituasjoner. La oss kalle den ene for ordinært oppdrag og den andre for utrykkning.

Ved ordinært oppdrag skal ikke tiden regnskapsføres ettersom at ved slikt oppdrag ligger det inne i provisjonen. Med mindre man passerer 40 min kjøretid.

Ved utrykkning føres tiden fra start kjøring, det er derfor ikke viktig å regne tid ved slikt oppdrag. Men, her starter tiden alltid 08:00 forutsatt at man kjørte 07:20.

Eks: starter kjøring 07:20, fremme ved arbeidsplass 08:00 = Arb.tid regnes fra 08:00
Eks: starter kjøring 07:20, passerer 08:00 og er fremme ved arbeidsplass 08:20 = arb tid regnes her også fra 08:00

Ved ordinært oppdrag:
Eks: Starter kjøring 07:20, fremme ved arbeidsplass 08:00 = 0 min
Eks: Starter kjøring 07:20, fremme ved arbeidsplass 08:20 = 20 min kjøretid som skal føres.

Ved kjøring fra ordinært oppdrag TIL utrykkning regnes tiden fra start kjøring.
Eks: Ordinørt oppdrag ferdig 10:00, utrykkning 10:00 = Regnes tid fra 10:00

Ved kjøring fra utrykkning TIL ordinært oppdrag regnes tiden over 40 min kjøring.
Eks: Ferdig utrykkning 10:00, ordinørt oppdrag 10:00, fremme 10:50 = 10 min kjøring som skal regnskapsføres.

Jeg er nysgjerrig og har fiklet med data hele livet, jeg finner det nok ut. Litt hjelp op veien kan komme hendig med! Jeg tror på ingen måte dette er barnemat, men lekkert kan det bli. Takk for svar.