View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sant eller ikke sant så må jeg innrømme at jeg elsker å se maktpersoner bli hengt ut, det minsker den untouchable vibben mange maktpersoner tråler rundt med.
Vis hele sitatet...

Vel du om det. Selv må jeg si at i saker der det er vanskelig å vite hva som har skjedd og hvor kanskje også hvor grensen går så er det nærmest umulig å forsvare seg mot slike utspill.

Se å Giske-saken. Feks får han pes for å ha prøvd seg på en 23 åring. I mine øyne er en 23 åring godt voksen og med mindre personen er utviklingshemmet eller på andre måter ute av stand til å ivareta egne interesser godt istand til å svare på flørt og evt. forespørsler eller hentydninger av seksuell karakter.

Når saken først kommer ut og blåses opp som en del av det Giske står i så blir det likevel en storm av også dette. I en annen av varsler-sakene om Giske, så fikk han pes for å spørre pr sms om etterpåfest. Hvordan kunne disse to sakene få så mye traction? Og hvordan kan noen forsvare seg når slik først får mediedekning? Det er sikkert andre feil Giske har gjort, men akkurat disse to er i mine øyne ikke noe som fortjener pressedekning. Men likevel så skrives det side opp og ned om dette med.

For politikere er det ikke greit å rekruttere sexpartnere i sine ungdomspartier. Men om en singel man forsøker å kysse en singel dame på byen så er det ikke nødvendigvis hverken overgrep, overtramp eller skandale. Det kan jo være en naturlig handling fra en som akkurat da føler seg litt yr og litt ensom?

Forstå meg rett, jeg forsvarer ikke Giske. Og ikke Trine S.Grande. I den siste saken vet ikke hva som er sant. I den første saken vet vi at også ting som ikke er helt relevant får pressedekning. Verdt å tenke på.