View Single Post
Trådstarter
76
Sitat av Åndssvak_Form Vis innlegg
Jeg blir nysgjerrig på det du sier om at du kan finne planter her hjemme til å hjelpe deg med å bli kvitt ting. Har du noen anelse om hva slags vekster det er snakk om?
Så vidt jeg kan se så var det stort sett snakk om ganske små sermonier med få mennesker. Hvordan var det med resten av folka som bodde der ute? Hvem deltok på sermonier, og hvor ofte? Evt. hvor stor prosent av lokalbefolkningen, om det er mulig å si?
Og til slutt; hvordan fant du fram til akkurat dette stedet, Pedro og de andre? Du har åpenbart vært veldig heldig i valget ditt.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke peiling på hvilke planter dette er snakk om nei, men de sa som sagt at jeg får beskjed om det av plantene….hehe, så vi får se hva som skjer
Men et raskt google søk ga meg blant annet dette: http://www.rolv.no/urtemedisin/norske_planter.htm vi har med andre ord planter som sannsynligvis kan brukes medisinsk vi også, vi vet bare ikke om dem.

Ja seremoniene var ganske små, den største hadde kanskje opp til 10 deltakere + 5 maestroer. Noen av de lokale drakk ikke ayahuasca når de skulle bli helbredet. Hvor stor del av befolkningen som deltar på slikt har jeg ikke peiling på, men det var ofte nye ansikt på seremoniene. Jeg leste forresten på erowid for en tid tilbake siden at 25 % av lokalbefolkningen i en spørreundersøkelse foretrakk slike medisinmenn fremfor vanlige doktorer som vi er vandt med.
Jeg tror denne behandlingsformen ofte blir brukt når alt annet har feilet. Jeg har inntrykk av at de lokale var mindre interessert i alt som lå bak disse helbredelsesmetodene, de var mer ute etter å bli helbredet og ferdig med det. Jeg tror vestlige som reiser ned har en større interesse for hva som gjør dette mulig og hvorfor, og har et ønske om å lære mer.

Jeg søkte rundt på nettet etter alle mulige plasser å reise til. Noen svarte ikke på mail, noen skulle ha blodpris, noen kunne ikke engelsk. Jeg travet rundt på facebook og diverse ayahuasca forum og bare sendte ut samme mail til alle adresser jeg kom over. En av dem var Pedro, men jeg hadde ikke hørt om Pucallpa før, det var liksom Iquitos alle snakket om, og det var der jeg ville. Men Pedro videresendte mailen min til han fra England (Lawrence) med tanke på at han svarte på engelsk. Jeg utvekslet en del mailer med han, og vi fant hverandre på facebook. Lawrence hadde vært veldig aktiv i diverse forum, og mye av det han skrev og hadde skrevet i lang tid tilbake ga meg en god magefølelse. Jeg angrer ikke nå


Sitat av Fever Vis innlegg
Ønsker deg all lykke på din reise!
… Informasjon om hvordan jeg kan komme i kontakt med de shamanene du var med motas med takk.
Vis hele sitatet...
Takk! Alt er ordnet med familie og finansiering, etter bekreftelse fra de i Peru, er det kun visum og flybilletter som gjenstår. Jeg reiser ned i januar/februar, og kommer til å bli i 1 år. De har tidligere hatt en amerikaner som var lærling og som var ute i jungelen et helt år. Han gikk på diett hele tiden, og spiste typisk en liten fisk og en banan til dagen. I perioder hadde han kun fysisk kontakt med de tre maestroene han hadde. Jeg skal prøve å gjøre det like hardcore som han
Sjekk PM for kontaktinfo forresten