View Single Post
Sitat av Taurean Vis innlegg

Sier meg enig i det meste i det du skriver der. Men den siste setningen forstår jeg ikke. Døde ting har ikke humørskala?
Vis hele sitatet...
Når jeg snakker om døde ting og dets humørskala, så tenker jeg på gleden man selv tilegner seg ved, som f.eks den gode følelsen ved å røyke cannabis. Eller underholdningen man finner i PS3-en.

Sitat av Taurean Vis innlegg

Vi mennesker har absolutt forskjellige naturer, det er naturlig for oss å skille oss inn i grupper. Men det er like absolutt å ikke krige med hverandre. Vi har dypereliggende evner nok til å unngå kriger - og de egenskapene innehar kun de som det tar måneder å bli kjent med, i seg.
Vis hele sitatet...
Dette er et veldig omdebattert tema. Dersom man tar utgangspunkt i at "vi mennesker" har dypereliggende evner til å unngå kriger o.l, utfordrer man også påstanden om at mennesket er et fornuftsvesen og at hvert enkelt individ baserer sine avgjørelser på rasjonell tenking. Folk er forskjellig, og derfor mener jeg at dette også er forskjellig fra person til person, og ikke en godtepose med egenskaper alle mennesker har i skuffen.