View Single Post
Sitat av freakypedro Vis innlegg
Blir ikke helt som du mynter til. Men her har vi en som har noen fra lennsmannskontoret på kaffebesøk og er hyperkriminell og rusmisbruker. Blir stoppet når han kjører i ruset tilstand og kjørt hjem av politi uten noe straffesak og slipper unna alt annet.

Får gjøre akkurat som han vil med innbrudd osv, politiet henter bare tyvegodset og leverer tilbake. Sakene blir henlagt.
Holdt på sånn nå i 10- 15 år. Alle vi andre ble tatt og arrestert som fluer..

Så kameraderiet går vel alle veier?

En politidame som hadde en agenda mot meg og prøvde og samle alle verdens saker og verdens problemer over på meg. Retten måtte avlyse rettsaken og få politiet til og gjøre om straffesakene jeg ble siktet for da det var så mye humbug.
Vis hele sitatet...

Du det har jeg litt vondt for å tro helt på? En ting er om snuten lar ham gå som de fersker ham med en bønne i lommene på den lokale coop'n. Men at de stadig fersker ham ruset bak rattet uten å opprette sak klarer jeg ikke helt tro på. Her ville jo snuten risikert å indirekte bli drapsmenn om de ikke handler når slikt skjer. Og de ville vel neppe risikert egen jobb og livet til sambygdinger til stadighet for å hjelpe en kriminell å støtt kjøre i rus? Det der faller nesten på egen urimelighet. Beklager. Har vondt for å tro på akkurat det.

At en hyperkriminell ikke soner er vel temmelig sjeldent, i det minste der en vet de støtt blir tatt. Men det er jo noen saker som er kjent gjennom media der det har vært reelle årsaker til at hyperkriminelle ikke blir domfelt og fengslet. Kanskje er han fyren du snakker om en som har ymse diagnoser, og har både psykiske og somatiske lidelser som gjør ham soningsudyktig?

Jeg tror nok likevel ikke at det bildet du her maler er helt korrekt, for om ham feks støtt satt livet til andre i fare med feks ruskjøring så er det andre eksempler på soningsudyktige som ender opp i tvangsbehandling fremfor sonings. Og det vil jeg tro ville skjedd med din sambygdning om han var fersket mange ganger for ruskjøring. Og snuten har jo flere virkemidler. De kan ta arrest i kjøretøyet om det er fare for ny ruskjøring. Og de kan tvangsinnlegges.