View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Quetiapin sandoz! Fy faen, for noe forferdelige greier!

Ble diagnostisert bipolar da jeg var 17, så fikk forskrevet dette av psykiater. 200-300 mg om dagen... Endte med at jeg ble stuck i limbo av og på i 2 uker, noe som også vedvarte en stund etter at jeg sluttet på de.

I tillegg til en del andre "vanlige" bivirkninger, ble drømmene/marerittene mine helt forferdelige. Husker spesielt en dag jeg skulle på skolen. Jeg sto opp, dusjet, spiste og gikk til bussen. Da jeg skulle sette meg ned i bussen, våknet jeg plutselig i senga. Dette skjedde flere ganger etter hverandre, slik at jeg til slutt ikke visste om jeg var våken eller om jeg enda lå og sov.

Hadde også flere liknende drømmer/mareritt. Den ene episoden som gjorde at jeg sluttet på dagen, var at hodet fortsatt ble i drømmetilstand selv etter at jeg hadde våkenet. Har du opplevd at du prøver å skrike eller løpe i en drøm, men ingenting skjer? Det var dette jeg "drømte", men i virkeligheten løp jeg frem og tilbake i huset og skreik som en gærning(i følge mine foreldre, jeg husket ingenting annet enn drømmen).

Hvordan man kan skrive ut dette som sovemedisin, eller i det hele tatt, er for meg helt sjukt. Ser ut som jeg ikke er alene om å mene at dette er det verste C-preparatet, eller som har fått "virkelige" drømmer/mareritt som bivirkninger.