View Single Post
Sitat av PirateX
Tenker på og prøve sopp vis jeg blir kvitt angsten min, er det noen stor sjanse for at angsten kan komme tilbake vis jeg prøver sopp og har slitt tidligere.
Vis hele sitatet...
Har selv slitt mye med angst, ofte i forbindelse med overdreven bruk av cannabis. Da jeg skulle prøve psykedelika for første gang var jeg veldig bekymra for hvordan det skulle gå i forhold til angsten.

Faktisk opplevde jeg at angsten nesten forsvant totalt etter inntak(i motsetning til når man røyker cannabis hvor den ofte forsterkes), de hverdagslige tankemønsterene mine ble så og si drevet ut av hodet mitt fordi det ikke var rom for dem i min psykedeliske opplevelse.
Angsten ble også svakere i en periode etter opplevelsen, da jeg fikk et helt nytt perspektiv på den etter opplevelsen.

MEN, selv om angsten mister mye av sin makt under(mine) psykedeliske opplevelser, kjemper den hardt for å prøve å gjenvinne den, og hvis man skulle være så uheldig å havne i en situasjon hvor man føler at man ikke har helt kontroll(fks en dårlig setting), så benytter angsten sjansen til å ta tilbake sin makt over deg, og da legger den ofte sine beste kort på bordet.

Poenget mitt er, psykadelika kan være et veldig kraftig hjelpemiddel mot angst ,men kan også forverre angsten veldig.
Noen vil kanskje si at det beste er å bli "kvitt" angsten sin mer eller mindre før man prøver psykedeliske stoffer, mens andre vil kanskje mene at psykedelika fint kan brukes som et hjelpemiddel til å bli kvitt angsten.
Hva som er best, tror jeg ikke det er noe fasitsvar på, men det ligger noe i ordtaket : det som ikke dreper deg gjør deg bare sterkere.
Uansett er det viktigste å ta de nødvendige forhåndsreglene før man begir seg ut på et psykedelisk eventyr, og sliter man med angst er dette alfa og omega.

Tripping - råd og veiledning

Mitt råd til psykonauter med angst:
Hvis du skal på tur, unngå alle de situasjoner du vet du får angst av og ikke har kontroll over, lar ikke dette seg gjøre så vent med psykedelika til du vet du har kontroll over de=)

Tro meg, hvis du syntes vanlig angst er kjipt, er det siste du vil ha angst og tvangstanker av en psykedelisk karakter!