View Single Post
Slikt som dette får meg virkelig til å tenke fordi mentalmelt skriver denne tråden som en advarsel til drittunger som meg.

Jeg er ikke 17 en gang, men har alikevell en salvia trip på samvittigheten.
Jada, jeg leste om psykedelia og rusmiddler generelt i ett år før jeg prøvde cannabis. Leste så i nesten ett år til før 1g med salvia 20x ekstrakt var i postkassen. Jeg har tatt alle forhåndsregler, og siden min første cone for snart 2 år siden har jeg bare røyket en 10-12 ganger. Fikk salviaen for snart 2 måneder siden, og har bare trippet en gang. Jeg har også fått meget mye godt ut av de få gangene jeg har ruset meg, mht. selvtillit, minner, verdensoppfattelse og diverse annet. Med andre ord har jeg et veldig fornuftig forhold til rusmiddler.

MEN:

Jeg har bare 16 jordomseilinger å skryte over. Hjernen min er garantert alt annet enn utviklet ferdig. Sant som det er, gambler jeg med psyken. Jeg har mange år foran meg, men velger å utforske dette emnet nå.
Til nå har det som sagt vært meget givende. Jeg ser på meg selv som en som har sterk psyke og er generelt moden i topplokket i forhold til noen andre på min alder. Og vi har tillsynelatende ingen nevnverdige psykiske problemer som henger igjen i vårt familietre. Men som sagt: hva vet jeg om hva som plutselig kan skje?

Jeg er noelunde bestemt på å fortsette med denne utforskingen. Noe som kanskje kan være en tabbe - men en ting garanterer jeg: jeg skal være ytterst varsom, dra det ut over lengre tid, være talmodig.
Det er lenge til jeg er 25 år gammel - men, og spessielt etter å ha lest tråder som dette, har jeg uansett kommet fram til at talmodighet virker som en god ide.



Takk igjen for å sette tankene i sving kjære meltalmelt!