View Single Post
Sitat av minigolf
Kan være dette ikke blir godt mottatt, men jeg skriver det likevel.

Jeg vet om en hel del som har trippet på ymse psykadellika. Trådstareter her tar jo utgangspunkt i at man MÅ være blodseriøs når man skal ut på en slik trip, og det er vel og bra. MEN, det er ikke alltid nødvendigvis veien å gå.

Som sagt, så kjenner jeg endel som har begitt seg ut på dette. Noen av dem har tenkt igjennom dette før de gjør det, og har fått en suveren opplevelse. Men, så har man også de "useriøse" som propper i seg salvia, sopp, LSD, 2c-altmuligrart o.l. De tenkte overhodet ikke igjennom slike ting som du tar opp her, de hadde ikke riktig setting i det hele tatt og de hadde ingen form for tripsitter. Med andre ord gjorde de det stikk motsatte av hva du skriver her. Og guess what? De får kjempeturer de også!

Selvsagt har noen av dem bædet, men flesteparten har faktisk hatt det usannsynlig digg. Så det du skriver er ikke NØDVENDIGVIS rett.

Misforstå meg rett nå. Jeg sier ikke at jeg er uenig på noen som helst måte. Jeg har aldri prøvd psykadellika, og jeg har stor respekt for det. Skulle jeg begitt meg ut på det, ville dette vært en fin post å sjekke ut (for min del). Likevel mener jeg at det er riktig å få fram at det ikke alltid er like nødvendig å ta livet så seriøst.
Vis hele sitatet...
Det er ingen som fornekter at det er mulig å få gode opplevelser ut av psykedelika uten å ha gjennomgående kunnskaper om hva dette omfatter fra før. Men sjansene for en forferdlige opplevelser øker dramatisk og følgene kan være destruktive for psyken til personen i ettertid om dette er noe en kaster seg ut i uten å se omfanget. Derfor er det så essensielt at personer som vil utforske stoffene innser hva de har å gjøre med, og oppnår den nødvendige respekten for stoffet. Ellers kan eksperimentering med LSD og lignende sees på som en form for russisk rullet, hvilket absolutt ikke er nødvendig. Følgene kan rett og slett være så alvorlige at kommentarer om at livet ikke skal tas altfor alvorlig blir meningsløse og misledene i denne sammenhengen. Men joda, du har rett, det er mulig å få kjempeopplevelser uten å vite hva man gjør. Det er bare ikke så lurt, siden man har ingen garanti.

Sikkert noen som har kommet meg i forkjøpet med en "skjennepreken".