View Single Post
Buprenorfin er virkestoffet som er i suboxone og subutex, som var de medisinene jeg tenkte på at var tilgjengelige via LAR. Du har også muligheten til å få metadon som han nevnte der, og 12 eller 24 timers langtidsvirkende morfinpreparat. Alle disse er sterke opiater, men det er mulig det stemmer det han sier om at metadon er ett bedre smertestillende middel enn suboxone. Jeg har dessverre ikke nok kunnskap om det til å komme med noe fornuftige innspill på det området. Uansett så ville du fått mer stabil tilgang via LAR, uten den samme faren for å kunne overdosere - men det er visst ganske strengt i forhold til kontroll på at du gjør som avtalt, så om du klarer å leve med det er jo også noe du må vurdere. Du kan lese en hel del om LAR om du søker litt, og du kan også finne en del informasjon via Facebook grupper om du er aktiv der.

Når du røyker så må du sikkert ta flere trekk for å oppnå den effekten du ønsker. Så når du tar å varmer det opp og tar runden med røret over, så venter du en stund til du kjenner at rusen har satt seg i kroppen før du evt tar mer. Må bare si at det føles rimelig feil å sitte å anbefale metoder for å ta heroin, for jeg ønsker ikke det livet på noen - men jeg vet godt hvordan det er å leve med så mye smerter at man ikke klarer å tenke annet enn at man må dø for å slippe, så jeg respekterer valget. Nå var mine smerter riktig nok psykiske sånn at jeg fint kunne finne lindring i andre ting enn opiater, men valget stod uansett mellom å leve med rus eller å gi opp helt - og det var ett veldig enkelt valg.