View Single Post
Heisann. Jeg har litt erfaring med intravenøst bruk av heroin, men for meg så ble det så jeg røykte det for med sprøyter så ble det så veldig raskt litt for mye hos meg som ikke hadde toleranse. Jeg har tatt andre stoffer intramuskulært da, og jeg har aldri hatt noen problemer av det så langt. Men skulle jeg gjort dette med heroin ville jeg nok vært forsiktig med hvor mye sitronsyre jeg hadde brukt - samt varmet det godt før inntak for å fjerne det meste av bakterier. Folk har jo holdt på med dette i evigheter, og hvis du gjør det i låret så er det ganske enkelt å sette sprøyta. Selv brukte jeg å starte på 50mg som alltid var for lite, så økte jeg derfra. Jeg har ikke all verdens erfaringer her så jeg føler kanskje jeg er feil person til å si noe, men siden ingen andre kom med noe så er det vel bedre enn ingenting.

Men du, nå som du bruker heroin så har jo du faktisk rettigheter på medisiner fra LAR, som 8mg suboxone eller muligens enda sterkere også. Dette er jo ganske så sterke opioider det også som vil gi en smertestillende effekt. Mulig du ikke er villig til å gå den runden med LAR, eller føler det er noe poeng, men jeg vet jo hvordan fastlegene kan være i forhold til å skrive ut medisiner så jeg tenkte dette kanskje var å foretrekke fremfor heroin, og da vil du jo få konstant smertelindring. Det er vel bare å prate med fastlegen om at du vil ha henvisning til ruskonsulent, så starter du veien mot LAR medisiner derfra om jeg har skjønt det riktig, så forklarer du bare at du har vært avhengig av opiater fra før og at du trenger noe mer stabilt å bruke og forholde deg til.

Det var hvert fall noe jeg tenkte kunne være mulig i forhold til videre fremover, for med heroin så vet du jo aldri hva du får samt at jobben med å ordne det kan være ett helvettes pes hvis forbruket øker.
Sist endret av tasmus82; 4. juli 2022 kl. 13:36. Grunn: la til mer