Tråd: Sint nabo
View Single Post
Veldig merkelig hendelse og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal starte så jeg bare hopper rett inn:

Var ute å kjørte bil i går kveld for å lete etter lommeboka mi (endte opp med at jeg fant den I BILEN hehe), og jeg kjører gjennom et lite nabolag der hvor det er 30-sone og 2 litt kvasse fartshumper (kjører gjennom her ofte). Stirret ikke på speedometret men jeg antar jeg lå mellom 30-40 som jeg alltid gjør, mens jeg spiller musikk på full guffe (anlegg så bilen rister osv). Var noen folk som sto der og så på no' kyr som stirret på meg men dette skjer ofte mtp musikken så jeg tenkte ikke mer over det.

10 minutter senere blir jeg ringt av et nummer jeg ikke kjenner igjen. Jeg tar telefonen og en veldig sint mann som sier at han er fra det lokale politikontoret er i andre enden. Han spør meg om jeg vet hva det gjelder, jeg svarer så klart nei. Han informerer meg om at jeg har blitt observert gjennom det nabolaget jeg nevnte ovenfor, hvor jeg tydeligvis skal ha kjørt alt for fort. Jeg svarer at jeg kjørte omtrent fartsgrensa som jeg alltid gjør, og da klikker han helt og bruker det at "bilen smalt nedi fartshumpene" som et argument på at jeg kjørte for fort, som skjer over disse fartsdumpene hvis du kjører 32+, iallefall med bilen min..

Han er fly forbanna over telefonen høres det ut som, som jeg tenker ikke er særlig profesjonelt for en politimann.. Når jeg prøver å stille han spørsmål for å få klarhet i hva som egentlig er greia, så avbryter han meg å spør meg "HØRER DU HVA JEG SIER TIL DEG ELLER?!!?". Ga meg heller ikke noe navn. Han sier at denne telefonsamtalen er en advarsel, at jeg blir notert ned hos politiet, og at hvis jeg blir observert i å kjøre for fort på samme plassen igjen så ryker kortet i 6mnd. Øh, hæ? Jeg beklager og sier at det ikke skal gjenta seg da jeg fortsatt er ganske satt ut av hele greia, men etter han la på søkte jeg selvsagt opp nummeret og finner ut at det er en kar som bor i ett av husene i det nabolaget som var i andre enden. Gjennomtenkt..

Etter dette ringer jeg selvsagt politiet og informerer om at det er noen som driver å ringer og utgir seg for å være politi, de takker for at jeg sa fra og noterte ned nummeret hans og adressen osv.. Burde være slutten på saken, men:

Etter dette føler jeg meg fortsatt irritert da politiet sikkert ikke kommer til å gjøre stort med dette uansett, så jeg kjører forbi huset en del ganger i løpet av kvelden å spiller høy musikk og lager litt støy med motoren. Relativt harmløse greier. Hadde et lite håp om at han kom til å ringe politiet på meg bare for å bli konfrontert med det han gjorde, hehe. Og her kommer vi til det jeg lurer på:

Jeg kjørte nemlig forbi huset idag igjen, et par ganger. Skulle selvfølgelig ut uansett men valgte jo å kjøre den ruta både fram og tilbake da det gjorde seg mulig. Siste gang jeg kjører forbi står han å filmer meg med telefonen sin, som selvfølgelig gir meg litt noia. Kan han gjøre noe? Jeg tror jeg kjørte sånn noenlunde riktig fart i dag også, men hadde jo selvfølgelig musikken på. Hva skjer hvis han anmelder meg? Har jeg fucket opp i det at jeg på en måte har drevet å "plaget" han med å kjøre forbi det siste døgnet?

Lang post og muligens dumme spørsmål, men jeg har aldri hatt noe interaksjoner eller saker med politiet og har egentlig ikke lyst til å starte nå, så hvis jeg har noe dritt i vente vil jeg være forberedt.