View Single Post
Sitat av bottknott Vis innlegg
En annen ting som man må ha med i beregningen er utpressing og bilder.
En kamerat og jeg var i Sør-øst Asia og bodde på hotell. Han hooket opp med noen på Tinder som gikk over på Whatsapp hvor det ble tilbudt diverse tjenester. Jeg sa jeg ikke ønsket noe rundt dette, da jeg hadde dame hjemme men han ønsket å prøve dette. (Han om det).
Jeg forlot hotellrommet og han fikk holde på i ca 2 timer. Dagen etterpå kom det en fyr på døra og jeg åpnet opp. Han snakket på gebrokkent engelsk at han hadde bilder, navn og en god del annen personalia som han skulle poste på Facebook og sende til alle vennene min kamerat hadde hvis han ikke betalte 750$. Jeg sa "Wrong room-number" og lukket døra dog rimelig stresset på min kamerat sin vegne og det endte med at han var på rommet resten av døgnet.
Hvis du går til feil sted, så kan du bli kødda med mtp at de følger etter deg og sanker inn personalia.
Hvor utbredt utpressing er i Norge er jeg usikker på, men tviler på at metodene forsvinner over landegrensene..Og i vår digitale hverdag så er det ikke bare å "brenne et bilde" eller gi det fra seg. kopier kan lett lages.
Vis hele sitatet...
Ja egentlig burde vi bare slutte leve. Rart at jeg i det hele tatt tørr å logge inn i nettbanken.
De fleste av disse er jo bare tomme trusler og betaler du gir de seg aldri, velkjent. Klart en risk å ta om du holder på med familie og denslags snuskete hobbyer men likevel greit å spørre seg selvom du har mulighet til å betale et ukjent antall avdrag på 750USD på ubestemt tid.